Teise teema lugemismaterjalid viitasid õpihaldussüsteemide puudustele. Üheks lahenduseks nende puuduste vastu on Veeb 2.0 vahenditel põhinevad personaalsed õpikeskkonnad. Pakun selle teema kohta valiku artikleid, millest peaksite tutvuma vähemalt ühega.
Downes, S. (2005, oktoober). E-learning 2.0. eLearn Magazine. Loetud aadressil http://elearnmag.acm.org/featured.cfm?aid=1104968
Dalsgaard, C. (2006). Social software: E-learning beyond learning management systems. European Journal of Open, Distance, and E-Learning, 9(2), 1–7. [PDF]
McLoughlin, C. & Lee, M. J.W. (2007). Social software and participatory learning: Pedagogical choices with technology affordances in the Web 2.0 era. R. J. Atkinson, C. McBeath, S. K. A. Soong, C. & Cheers (toim), ICT: Providing choices for learners and learning. Proceedings ascilite Singapore 2007 (lk 664–675). Singapore: Nanyang Technological University. [PDF]
Wilson, S., Liber, O., Johnson, M., Beauvoir, P., Sharples, P., & Milligan, C. (2007). Personal Learning Environments: Challenging the dominant design of educational systems. Journal of E-Learning and Knowledge Society, 3(2), 27–38. [PDF]
Johnson, M., & Liber, O. (2008). The Personal Learning Environment and the human condition: from theory to teaching practice. Interactive Learning Environments, 16(1), 3–15. http://doi.org/10.1080/10494820701772652
Couros, A. (2010). Developing Personal Learning Networks for Open and Social Learning. G. Veletsianos (toim), Emerging Technologies in Distance Education (lk 109–128). Edmonton: AU Press. [PDF]
Ülesande praktilise poolena palun teil mõelda oma personaalse õpikeskkonna peale ning proovida seda skeemina visualiseerida. Inspiratsiooniks võite vaadata Scott Leslie poolt kogutud personaalse õpikeskkonna diagramme. Ma ise pole oma personaalse õpikeskkonna kohta täielikku skeemi teinud, küll aga tegin eelmisel aastal skeemi mobiilirakendustest oma personaalse õpikeskkonna osana. Nagu te neist näidetest näete, ei ole personaalse õpikeskkonna visualiseerimiseks mingeid kindlaid reegleid. Lähenege ülesandele loominguliselt ning proovige luua skeemid, millest teised kursusekaaslased kasulikke ideid ja vahendeid leiavad.
Selliste skeemide joonistamiseks on erinevaid veebipõhiseid vahendeid (nt draw.io) ja vabavara (nt Dia), kuid võimaluse korral soovitan proovida ka kommertstarkvara. Meie instituut on liitunud Microsofti DreamSpark programmiga (täpsem info selle lehe lõpus), mis võimaldab üliõpilastel saada muude rakenduste hulgas ka Visio tasuta kasutusõiguse. Maci kasutajatele meil tasuta kommertstarkvara kasutusõigust kahjuks pakkuda pole, kuid minu eelistus ja soovitus skeemide joonistamiseks on OmniGraffle.
Jään ootama teie mõtteid lugemistekstidest, kogemusi personaalsete õpikeskkondade ja Veeb 2.0 vahenditega ning personaalsete õpikeskkondade skeeme. Selle nädala ülesande avaldamine viibis, nii et võite ka oma postitused järgmise nädala keskpaigaks teha.
Veeb 2.0 vahendite ja personaalsete õpikeskkondade teemale keskendub ka meie järgmine kontakttund 23.10.
20 mõtet “Kolmas teema: hajutatud arhitektuuriga ja personaalsed õpikeskkonnad” kohta
Kommenteerimine on suletud