Rühmatööd teemad 2020

Eelmisel korral rääkisime rühmatöödest ning ma lubasin teha postituse, kuhu alla saata märkida oma rühmatöö idee ja rühma liikmed. Ma tean, et osadel teist on juba rühmatöö osas konkreetsed mõtted, kuna minu soovitus oli siduda rühmatöö võimaluse korral kursustega IFI7051.DT Õppedisaini alused (haridustehnoloogia magistrandid) või IFI7034.DT Informaatika didaktika (informaatikaõpetaja magistrandid).

Rühmatöö eesmärgiks on koostada õpikeskkonna disain ühe konkreetse teema ja sihtgrupi jaoks. Tehniliselt lahenduselt on varasematel aastatel jagunevad disainitavad õpikeskkonnad kolmeks, kuid sel aastal  tooksin ma COVID-19 tõttu neljanda teemade grupina sisse sünkroonset (reaalajas) distantsõpet toetavate õpikeskkondade disaini:

  • õpihaldussüsteemil põhinev õpikeskkond;
  • veeb 2.0 vahenditel põhinev hajutatud arhitektuuriga õpikeskkond;
  • nutiseadmetel ja äppidel põhineva õpikeskkond;
  • sünkroonset distantsõpet toetav õpikeskkond.

Rühmatöö tulemusena ootan ma järgmiseid osasid:

  • probleemi tutvustus;
  • sihtgrupi analüüs;
  • vahendite võrdlus ja valik;
  • õpikeskkonna skeem;
  • õpikeskkonna prototüüp.

Täpsemad ootused rühmatöödele on kirjeldatud 2016. aasta postituses “Ootused rühmatöödele“.

Soovituslik rühma suurus on 3…4 liiget, kuid kui teil on kindel soov teha rühmatöö asemel midagi endale vajalikku ning rühmatöö eesmärkidele vastavat, siis võite seda ka üksi teha.

Palun postitage siia postituse kommentaaridesse oma rühma koosseis ja rühmatöö idee.

PS. Inspiratsiooniks viited varasemate aastate rühmatööde esitlustele: 2019, 2018, 2017, 2016, 2015.

18 mõtet “Rühmatööd teemad 2020” kohta

  1. Grupp – Marja Liisa, Kristel, Krislin
    Täiskasvanukoolitus
    Probleem – kõik uued töötajad peavad läbima sisse-elamis perioodil katseaja jooksul uue töötaja infokoolituse koos tööohutusalase juhendamisega.
    Sihtrühm: Uued töötajad

  2. Paaristöö: Gerli Härm ja Kaidi Liivas
    Teema: Zoomi kasutamine õppetöös ja koolitustel
    Probleem: elame paindõppe perioodil, mis tähendab seda, et osad õppijad viibivad õppeprotsessis koolis/kursusel kohapeal aga teine osa inimesi oma kodus ekraani ees ning osalevad läbi videosilla nt Zoom. Koolitusel osalejad õpivad Zoomi oma õppetöös kasutama. Lisaks kordame üle, kuidas nii kodus kui koolis olles viisakalt kaadris välja paista ja millised on videosillaga ühenduses olles viisakusreeglid.

  3. Pingback-viide: Rühmatöö | MS õpingud

Kommenteerimine on suletud