Probleemi taust ja tutvustus. Probleemi sõnastamine on oluline etapp ning see annab suuna kogu teie kavandamisprotsessile. Samuti aitab mõtestada, milleks ja kellele te prototüüpi loote. Probleemi inspiratsioon võib tulla kitsalt teie isiklikust vajadusest, aga seda tuleb laiendada.
Kirjeldage lühidalt olukorda või vajadust, kus probleem on tekkinud (nt õpetaja või õppija vajadus, asutuse arengukava (nt digipöörde) eesmärgid, olemasoleva õpikeskkonna puudujäägid). Tooge selgelt välja, mis on puudu või mis ei toimi, mida vaja paremaks teha — see on teie arenduse lähtekoht. Sõnastage, mida soovite oma lahendusega parandada või saavutada. Lisage viited allikatele (nt teadusartiklid, varasemad uuringud, strateegiadokumendid, uuring, meediakajastus, riiklikud õppekavad, asutuse arengu- ja tegevuskavad), mis kinnitabvad probleemi olulisust.
Mõned allikad, mida tasub probleemi kirjeldamisel aluseks võtta (ei ole ammendav nimekiri, aga siit hea minema hakata).
- Haridusvaldkonna arengukava 2021-2035
- HTMi strateegilised alusdokumendid ja programmid
- Digitehnoloogiad ja vaimne heaolu (Inimarengu aruanne 2023)
- Eesti Haridusteaduste Ajakiri (avaldatud teadusartiklid)
- Kutsestandardid, Õpetaja tase 7
- Riiklikud õppekavad
- TLÜs kaitstud tööd
- TÜs kaitstud üliõpilastööd