Eelmisel nädalal seoses sotsiaalmeedia teemaga läksid juba mõtted iseenesest personaalse õpikeskkonna mõistele. Tundub, et nii mõnedki meist tajuvad sotsiaalmeedia pealetulekuga võimalust ise olla oma keskkonna peremees ja kujundada see just selliseks nagu endale meeldib.
Seega, sellel nädalal vaatame lähemalt antud hetkel haridustehnoloogia valdkonnas väga populaarseks muutunud kontseptsiooni “personaalsed õpikeskkonnad”. Kuna tegemist on mõnes mõttes uue mõistega, siis ei ole veel välja kujunenud väga selget arusaama, mis on personaalne õpikeskkond. Mõned väidavad, et igal õppijal on olnud personaalne õpikeskkond ja on ka edaspidi, mis kõik sõltub sellest, millisena õppija oma keskkonda tajub. Teised väidavad, et termin “personaalne õpikeskkond” peaks viitama vaid tehnoloogiliste vahendite kogumile…
Heida pilk selle nädala kirjandusele personaalsetest õpikeskkondadest ning mõtiskle, mis on sinu jaoks personaalne õpikeskkond. Kuidas sa tajud oma personaalset õpikeskkonda oma magistriõpingute raames. Kas see on teistsugune võrreldes sinu varasemate õpingutega? Millistest osadest see koosneb, milliseid vahendeid (inimesed, raamatud, spetsiaalsed programmid jne.) see sisaldab? Põhjenda, miks on sinu keskkond just selline? Mil määral on see keskkond sinu koostatud ning mil määral on see nö peale surutud (näiteks pean kasutama IVA, kuna mingil kursusel on see keskne vahend)? Kindlasti tuleb kasuks näiteks oma personaalse keskkonna visualiseerimine näidates ära komponendid ja nende omavahelised seosed.
Tuletan meelde, et postitused peaksid olema analüütilised ja reflekteerivad sisaldades viiteid vastavale kirjandusele ning endiselt ootame korrektset viitamist.
Personaalse õpikeskkonna teemaga seotud postitusi ootame hiljemalt 9. oktoobri südaööks.
Vabandust! Mina olengi see patune, kes ületab aegajalt südaöö piiri. Natuke on see põhjendatud ka: nimelt on mul kodus mõnikord vahelduvnett ja siis lihtsalt ei saa tööd teha… Seekord aga arvasin, et jõuan oma töö Tallinnas lõpetada (kuna nädala sees olin 2 päeva koolitustel), aga juhtus nii, et sattusin ööbima kohta, kus nett sootuks puudus. Nii ma oma e-portfoolio mustandiga saare peale pühapäeva õhtul peale kümmet tagasi jõudsingi ja ületasid südaöö-piiri. Vabandan veelkord!
Minu jaoks oleks lahenduseks, kui saak kahe nädala ülesanded korraga, siis saaks kasutada loenguvaba nädalavahetust. Lugemismaterjali saab arvutisse salvestada ja lugeda ka netti omamata, blogida aga kahjuks mitte.
Oi, vead sees! 🙁
ületasid- ületasin*
saak- saaks*