Esimesel korral palusime teil täita küsimustiku, kus muuhulgas uurisime sotsiaalse meedia vahendite kasutamist. Praeguse seisuga on küsimustikule vastanud 25 inimest. Järgnevas diagrammis on teie poolt kasutatavad sotsiaalse meedia vahendid järjestatud kasutamise sageduse järgi.
Nagu diagrammilt näha, kasutavad kursuslased kõige sagedamini MSN Messenger ja Skype suhtlustarkvara. Youtube sage kasutamine tähendab ilmselt videote vaatamist, mitte enda poolt töödeldud videote avaldamist. Vastandlikud on tulemused näiteks RSS lugeja puhul – 5 kursuslast kasutab seda igapäevaselt, kuid 11 kursuslast ei kasuta üldse. Selle vahendi kasutamine lihtsustaks kindlasti sellises avatud õpikeskkonnas kursustel osalemist ning magistritöö jaoks oluliste allikate jälgimist.
Negatiivse üllatusena tuli mulle see, et Twitterit ei kasutata peaaegu üldse. Vaid kaks kursuslast kasutab seda iga kuu. Võimalik, et peame otsima selle kursuse jaoks teise kiire suhtluse kanali. Mõnel kursusel olen kasutanud kursuse taustal Skype jututuba, kuid avatuse tõttu eelistaks Twitterit.
Küsimustikus mitte välja toodud vahenditest mainisite erinevaid sotsiaalseid võrgustikke (Facebook, Orkut, Odnoklassniki), wikisid (PBworks, Wikispaces), Zoho kontoritarkvara ning erinevaid sisujagamisplatvorme (Vimeo, VoiceThread, Picasa Web Albums, jne).
Mõte Twitteri kohta, et paljudel pole küll kontot ja ise ei säutsu, aga teiste säutse saab RSS-ga väga edukalt jälgida. See, et kursusel 2tk kasutab tähendab äkki seda, et nad omavad kontot ja aeg-ajalt ka ise säutsuvad. Teistele võiks siis näidata, kuidas ilma kontot omamata saab ka säutse jälgida.
Ma arvan ka, et see, mis hetkel diagrammis kajastub on kursuse alguse seis. Puhtalt huvi pärast võiks varsti sama küsitluse uuesti teha, sest mina tean, et ma juba tänasel päeval vastaksin mõne asja kohta teistmoodi ja olen endale juba ka nt Twitterisse konto teinud ja tutvun selle maailmaga aktiivselt. Teistel võib ilmselt sama lugu olla.
Me kavatseme kursuse lõpus uuesti uurida sotsiaalse meedia vahendite kasutamist.