Standardinädala kokkuvõte

Seekord tuleb nädala kokkuvõte paar päeva hiljem kui tavaliselt. Tegemist oli meie kursuse viimase individuaalse blogimisülesandega. See teema oli selle kursuse omadest kõige tehnilisem. Sellegipoolest on mul hea meel, et paljud mitmeid nendest tehnoloogiatest/standarditest juba kasutavad.

Mõned tähelepanekud:

  • Mulle jäi tunne, et mitmete jaoks jäi ebaselgeks standardi ja spetsifikatsiooni erinevus. Standardid on standardimisprotsessi lõpptulemuseks ning nende arendamise, haldamise ja levitamisega tegelevad standardiorganisatsioonid (näiteks ISO, IEEE). Standardi staatusele eelneb spetsifikatsiooni faas ning õpitehnoloogia alal on just enamik dokumente selles faasis. Kõige olulisemaks spetsifikatsioonide arendamisega tegelevaks organisatsiooniks on IMS Global Learning Consortium (ei ole olemas IMS standardit, on terve hulk IMS spetsifikatsioone).
  • Mikroformaadid olid enamiku jaoks uus teema. Soovitan idee paremaks mõistmiseks vaadata selgitavat videot. Õpikeskkonna puhul oleks kasulik näiteks selline mikroformaat, mis võimaldab importida ajaveebipõhise kursuse koduseid ülesandeid kalendrisse TODO listi.
  • Ikka ja jälle tekitab küsimusi vistutamise mõiste. Mulle see sõna meeldib, aga paistab, et esimesel korral paljud ei aima selle sõna tähendust. Paar kommentaari selle kohta on Maarja postituse all.

Teen laupäeval ka standardite teemast lühikese ülevaate. Haridustehnoloogia magistriõppes oleks teil kasulik teada, millist teemat mingi standard või spetsifikatsioon reguleerib. Nende täpsem sisu on mõeldud juba tarkvaraarendajatele.

Üks asi teeb mulle muret ka. Nimelt kui me peaks tänase seisuga arvestuse tegema, siis 11 inimest teie hulgast ei läbiks seda kursust 🙁

Postitan varsti ka juhised rühmatöödega alustamiseks ning selle laupäeva kohtumise kava. Nautige ilusat talveilma!