Kolmanda ülesande postitus tuleb natuke varem, et saaksime homses kontakttunnis teemasse sissejuhatuse teha. Meie kursuse kolmandaks teemaks on 1:1 arvutikasutus, mis seostub selliste mõistetega nagu personaalsed mobiilseadmed, äpid, VOSK/BYOD, jne. Personaalsete digiseadmete kasutamisele tuginev digipööre on üheks viiest strateegilisest eesmärgist Eesti elukestva õppe strateegias 2020 (PDF). Kuigi see valdkond on viimastel aastatel tormiliselt arenenud, on häid värskeid ja üldistavaid teadusartikleid siin keeruline soovitada. Seetõttu on selle korra lugemismaterjalid natuke kergemad.
Viimastel aastatel on tahvelarvutite ja 1:1 arvutikasutusega seotud teemasid uurinud ka mitmed meie haridustehnoloogia magistrandid:
- Kristi Rahn (2014): Tahvelarvutite rakendusstsenaariumid Eesti koolidele (PDF)
- Ülle Juuse-Tumak (2015): Innovaatiliste stsenaariumite rakendusvõimalused algkoolis VOSK kontekstis (PDF)
- Lili Kesa (2015): Informaatika õpetamine õpilaste isiklike nutiseadmete baasil: tegevusuuring Kohila Gümnaasiumis (PDF)
Palju kogemusi tahvelarvutite rakendamisest liigub õpetajate ajaveebide ja kodulehekülgede kaudu. Toome siin välja mõned lingid Eestist:
- VOSK’i abiline (Taimi Dreier)
- PG nutikad (Birgy Lorenz)
- Apple koolis (Gustav Adolfi Gümnaasiumi õpetajad)
- iPad erivajadustega laste õppes
Võõrkeelsetest materjalidest on palju infot õpetajate blogides, kodulehtedel ja sotsiaalmeedias (YouTube, SlideShare). Me ei hakka siin konkreetseid linke lisama, kuid otsingud “tablets in classroom”, “ipads in classroom”, “android in classroom”, “tablets in learning”, “ipads in learning” jne annavad palju tulemusi.
Kontsenteeritud kujul on soovitused tahvelarvutite rakendamise kohta koos mitmes nn white paper dokumendis. Näiteks:
- Tablets in the Classroom: A Practical Guide to Planning and Deploying Large-Scale Tablet Initiatives (PDF)
- Bring Your Own Device To School (PDF)
- Tablets and Apps in Your School (PDF)
- Exploring Educational Content for iPad (PDF)
- Evaluating Apps for the Classroom (PDF)
Teie ülesanne on järgmine:
- Kirjeldage, kuidas kasutate praegu mobiilseadmeid oma õppetöös ja/või personaalses õppimises.
- Leidke üks viidatud materjalide või muude allikate põhjal üks hea idee mobiilseadmete kasutamisest teie õppeaines (või teid huvitavas õppimise kontekstis) ning kirjeldage seda.
Jääme teie huvitavaid blogipostitusi ootama pühapäevaks 11. oktoobriks.
15 mõtet “Kolmas teema: 1:1 arvutikasutus” kohta
Kommenteerimine on suletud