Sel aastal võttis kokkuvõtete kirjutamise ja õpimärkide saatmise juurde jõudmine kahe välisreisi tõttu kauem aega, kui eelmistel aastatel. Olen nüüd vaadanud kriitilise pilguga läbi teie õpilepingud ja saadan välja esimesed õpimärgid. Kõik 31 kursuslast on praeguse seisuga ajaveebi üles seadnud, kuid kahel on veel õpileping puudu. Sel korral jagunesid õpimärgid suhteliselt võrdselt – 15 kursuslast saavad õpilepingu eest kuldse õpimärgi ning 14 kursuslast tavalise õpimärgi. Õpimärgi saamist mõjutas see, kui detailselt õpilepingu erinevad osad olid läbi mõeldud ning kui selgelt esitatud. Mõned head näited teie õpilepingutest avaldamise järjekorras: Kelly, Galina, Meeli, Daniel, Piret ja Enely. Originaalse lähenemisena jäi mulle silma Ivar, kes lubas hakata kord kuus õpilepingu järgmimisest kokkuvõtet tegema.
Traditsiooniliselt olen ma üritanud igal aastal õpilepingute kokkuvõttes esitada ka märksõnapilve teiele huvipakkuvate teemade ja eesmärkide kohta. Otsustasin sel aastal esmakordselt kasutada selle koostamiseks tehisintellekti abi. Esialgne plaan oli koondada kõik teie õpilepingute postitused ühte faili ning anda see seejärel ChatGPT’le analüüsimiseks. Etteantud aadressidelt veebilehtede sisu Google Docsi salvestamiseks proovisin kasutada Zapier teenust, kuid kõigi 29 aadressi salvestamise seadistamine osutus liiga töömahukaks. Seetõttu otsustasin anda ChatGPT’le analüüsimiseks otse teie posituse aadressi järgmisel kujul promptiga koos veebiaadressiga (URL):
Esita üliõpilase huvid õpilepingu sektsioonide "Teema" ja "Eesmärgid" põhjal ühises loetelus lühikeste märksõnadena eesti keeles: URL
Kopeerisin iga üliõpilase huvid tabelisse (kokku 225 rida) ning koostasin selle põhjal WordArt abil sõnapilve. Võrreldes varasemate aastate märksõnapilvedega (2023, 2020, 2018, 2016) on siin erineva sõnastusega huvisid rohkem. Viimase kahe kokkuvõttega võrreldes on märksõnapilves tagasi näiteks e-portfoolio teema.
Oma 2018. aasta õpilepingute kokkuvõttes kirjutasin ma ka õpilepingute meetodi taustast ja viitasin selle kohta kirjutatud raamatutele ning mõnedele teadusartiklitele. Soovitan huvi korral sellega tutvuda.
Tuleme õpilepingute juurde uuesti tagasi kursuse lõpus, kui kirjutame nende põhjal enesehinnangu ja refleksiooni. Selle jaoks on oluline, et õpilepingus oleks hästi läbi mõeldud hindamiskriteeriumid.