Personaalsete õpikeskkondade teema kokkuvõte

Teine teema, mille eest ma eile õpimärgid välja saatsin, oli personaalsed õpikeskkonnad. Kokku oli selle teema postituse teinud 26 kursuslast, neist 11 said kuldse õpimärgi.

Kõige populaarsemaks valikuks oli sel korral kõige uuem artikkel (Attwell, 2021), mis pakkus tagasivaate ja tulevikkuvaate personaalsetele õpikeskkondadele. Selle artikli kokkuvõtetest tooksin ma välja Ivari ja Külli postitused. Samuti oli populaarsem valik teine uuem artikkel (Dabbagh & Castaneda, 2020), mis lähenes personaalsetele õpikeskkondadele elukestva õppe vaatenurgast. Selle artikli põhjal tegid head postitused näiteks Marje, Meeli ja Madleen.

Üheks artikliks personaalsete õpikeskkonda teemas oli ka minu kolleegide Terje Väljataga ja Mart Laanpere artikkel, mis esitab meie uurimisrühma vaadet personaalsetele õpikeskkondadele (Väljataga & Laanpere, 2010). Selle põhjal tehtud postitustest tõstan ma esile Greete ja Briti.

Teistest artiklitest vähem valisite te sel korral Torres Kompen et al. (2019). Madli teeb selle põhjal oma postituses kokkuvõtte soovitustest veeb 2.0 vahendite põhjal personaalse õpikeskkonna loomiseks.

Ülesande praktiliseks osaks oli luua oma personaalse õpikeskkonna skeem. Tooksin heade näidetena teie skeemidest esile näiteks Marje, Greete, Galina, Anneli, Alina ja Madli postitused. Teie PLE skeemide kaudu sai avastada ka uusi vahendeid. Minu jaoks oli selle teema kõige huvitavam uus avastus Notion, mida tutvustas Madleen.

Üks tähelepanek paari postituse põhjal – osad teist kasutavad mõistet isiklikud õpikeskkonnad. Kontrollisin, et ka Google Translate pakub tõesti sellist tõlget. Haridustehnoloogia teaduskogukond on Eestis juba 15+ aastat kasutanud mõistet personaalsed õpikeskkonnad, nii et palun proovime kõik sama mõistet kasutada. Proovisin ka ChatGPT, ning vähemalt minuga suheldes kasutas see korrektset mõistet.

Kasutatud allikad

Attwell, G. (2021). Personal Learning Environments: looking back and looking forward. M. Alier & D. Fonseca (toim.), TEEM’21: Ninth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality (lk 522–526). Association for Computing Machinery. https://doi.org/10.1145/3486011.3486504

Dabbagh, N., & Castaneda, L. (2020). The PLE as a framework for developing agency in lifelong learning. Educational Technology Research and Development, 68(6), 3041–3055. https://doi.org/10.1007/s11423-020-09831-z

Torres Kompen, R., Edirisingha, P., Canaleta, X., Alsina, M., & Monguet, J. M. (2019). Personal learning Environments based on Web 2.0 services in higher education. Telematics and Informatics, 38, 194–206. https://doi.org/10.1016/j.tele.2018.10.003

Väljataga, T., & Laanpere, M. (2010). Learner control and personal learning environment: a challenge for instructional design. Interactive Learning Environments, 18(3), 277–291. https://doi.org/10.1080/10494820.2010.500546